header foto header foto header foto header foto
header foto header foto header foto header foto header foto
header foto header foto header foto header foto
 
Jeugd ABC11D

selectietrainingen abcd

19-4-2009

Om iedereen zo goed mogelijk te informeren over alle in’s en out’s rondom de nieuwe teamindeling voor het komende seizoen geven we in deze nieuwsbrief een overzicht van de data, de criteria en allerlei andere zaken die van belang zijn.

 

Evaluatieformulieren

Ten eerste merken we op dat door het jaar heen natuurlijk al heel goed is gekeken naar de prestaties en de ontwikkelingen van de kinderen! Zowel door jullie als coaches als door de trainers zijn al verschillende evaluatieformulieren ingevuld. Bij deze nieuwsbrief tref je overigens ook een evaluatieformulier aan. Dit is het 2e formulier dat jullie dit jaar ontvangen en ook nu vragen wij jullie dit weer zorgvuldig in te vullen en aan de coördinator van je categorie terug te sturen. Alle gegevens die wij ontvangen worden door de technische staf ingevoerd in lisa en de uitkomsten daarvan zijn medebepalend voor de indeling van de teams.

 

Verder is het goed om op te merken dat de selectietrainingen ook moeten worden gezien als een extra trainingsmoment voor de kinderen die daar aan mee doen.

 

Wensen voor volgend seizoen

Voor de kinderen is natuurlijk het allerbelangrijkste om met veel plezier en lol te kunnen hockeyen op je eigen niveau en met een leuk team. Daarom vragen wij jullie om aan ons door te geven wat de wensen zijn van de kinderen voor volgend jaar. Zijn er kinderen die met bepaalde vriendjes of vriendinnetjes in één team willen zitten; zijn er kinderen voor wie het niveau van het team veel te hoog of veel te laag was: geef het allemaal aan je coördinator door dan kunnen wij daar zoveel mogelijk rekening mee houden bij de indeling van de teams!

 

Al je wensen en opmerkingen kun je doorgeven aan je coördinator. Wij zullen zo goed mogelijk met al die wensen om te gaan; en voor zover het hockeytechnische zaken betreft, die natuurlijk ook voorleggen aan de technische staf!

 

Nieuwe indeling seizoen 2009/2010

Voordat we starten met de selectietrainingen is het goed om te weten dat er volgend jaar een paar zaken veranderen. De teams zullen als volgt worden ingedeeld:

 

 

Er zijn ook plannen om – als de veld/trainerscapaciteit dat zou toelaten (lees: een vergunning voor licht op KG3) – voor de lijnteams een 3e trainingsmoment in de week in te lassen. Zover is het echter nog niet, als dat aan de orde komt dan worden jullie daarover verder geïnformeerd.

 

Wat wordt er van de kinderen verwacht?

Voor de kinderen die meedoen aan de selectietrainingen is het belangrijk om te weten wat er van ze wordt verwacht als ze in een lijnteam gaan spelen. Dat geldt nu al, maar wij vinden het belangrijk om dat ook al voor de selectietrainingen aan de kinderen bekend te maken.

 

-       Het is belangrijk dat ze altijd en op tijd (een kwartier van tevoren) op de trainingen aanwezig zijn;

-       De trainingen starten in de week van 10 augustus; in elk geval wordt er verwacht dat ze in de week van 17 augustus weer terug zijn van vakantie;

-       Een gezond leefgedrag; dwz op tijd naar bed op vrijdagavond en zeker geen drugs/drankgebruik;

-       Probeer zo goed mogelijk rekening te houden met de planning van huiswerk/trainingen (zodat er geen trainingen of wedstrijden afgezegd hoeven te worden);

-       De kinderen moeten er rekening mee houden dat er sprake is van open selecties, dwz dat het zou kunnen dat er op bepaalde momenten in het jaar goed wordt gekeken naar de ontwikkeling van de kinderen en gewisseld zou kunnen worden tussen de lijnteams en de selectieteams.

 

Door de technische staf zullen aan het begin van het seizoen voorlichtingsavonden worden georganiseerd per categorie voor de lijnteams en de selectieteams. Tijdens deze avonden zullen zowel de kinderen als hun ouders worden geïnformeerd over alle zaken die van belang zijn voor het komende seizoen.   

 

Ook belangrijk om alvast te noteren: de data!

Als er wijzigingen zijn in de data, wordt dit aan de coaches gemaild en op de site bekend gemaakt! 

 

data

17.00 uur – 18.30 uur

18.30 uur- 20.00 uur

Ma 18/5

Jongens D

Jongens C

Di 19/5

Meisjes D

Meisjes C

Woe 20/5

Jongens B

Meisjes B

Ma 25/5

Jongens A

Meisjes A

Di 26/5

Jongens D

Jongens C

Woe 27/5

Meisjes D

Meisjes C

Do 28/5

Jongens B

Meisjes B

Vrij 29/5

Jongens A

Meisjes A

 

Wie worden uitgenodigd voor de selectietrainingen?

De technische staf stelt de lijst samen met kinderen die worden uitgenodigd voor de selectietrainingen. Daarbij gelden de volgende uitgangspunten.

 

Voor de A-categorie: alle 1e jaars spelers uit de A1 en de A2; alle 2e jaars spelers uit de B1 en de B2.

Voor de B-categorie: alle 1e jaars spelers uit de B1 en de B2; alle 2e jaars spelers uit de C1 en de C2.

Voor de C-categorie: alle 1e jaars spelers uit de C1, de C2 en (deels) C 3; alle 2e jaars spelers uit de D1, D2, D3;

Voor de D-categorie: alle 1e jaars spelers uit de D1, D2 en (deels) D3; alle 2e jaars spelers uit de 8D1, 8E1.

De selectietrainingen zullen worden aangevuld met kinderen uit de overige teams, die op grond van de uitslagen van de evaluatieformulieren bijzonder zijn opgevallen.

 

De kinderen die daarvoor in aanmerking komen, krijgen een individuele uitnodiging per mail voor de selectietrainingen; daarnaast zal er een lijst bekend worden gemaakt op de site. Dit gebeurt uiterlijk op maandag 11 mei. Zaterdag 6 juni zullen de teamindelingen op de site bekend worden gemaakt.

 

Tot slot

Voor ons als commissie is het vooral belangrijk dat alle kinderen zich ook volgend jaar weer prettig voelen bij hun nieuwe team. Wij zouden jullie willen vragen om de informatie in deze nieuwsbrief door te geven aan je team. Al je vragen, suggesties en wensen zullen wij graag beantwoorden en proberen te verwerken!

 

Sportieve groet!

ABCD(11)-commissie

 

Jeugd

Senioren

Sponsoren


Facebook

Instagram

Hockey.nl