Column bestuur: Als je wint, heb je vrienden

Terwijl de economische crisis zeer goed merkbaar is in de advertentieverkoop en de sportsponsoring prijzen we ons als HBS zeer gelukkig met een ongelofelijke grote groep sponsoren die ons allemaal op hun eigen manier ondersteunen bij het realiseren van een goede toekomst voor onze huidige en toekomstige leden. Meer dan 80 % van onze sponsoren hebben zelf een directe verbintenis met de club en laten die betrokkenheid ook duidelijk merken.
De hockeyclubs uit Bloemendaal kijken regelmatig met een gezonde jaloerse blik naar alle gesubsidieerde velden en clubhuizen van omliggende gemeenten, terwijl wij zelf de broek moeten ophouden. Hierdoor is HBS gedwongen iedere dubbeltje niet tweemaal, maar zelfs driemaal om te draaien. Dit vraagt om een actieve houding en creativiteit. Gemakzucht maakt immers lui. Het zorgt voor een zeer gezonde vereniging waarbij iedereen ervan overtuigd is dat alle kosten, die we nu maken, ten laste komen van de volgende generaties.
Sportsponsoring is niet alleen een kwestie van de portemonnee trekken, maar juist zorgen voor een goede wisselwerking tussen leden en sponsoren. Door de financiële bijdrage van de sponsor zijn er extra mogelijkheden voor de leden. Deze extra inkomsten zijn vaak het verschil tussen subtop en top. Vanzelfsprekend is het talent van onze leden het belangrijkste ingrediënt voor succes, maar sponsoren kunnen net dat beetje extra mogelijk maken.
In tegenstelling tot andere takken van sport kopen onze sponsoren geen macht of invloed. Naast de clubliefde is het voor een sponsor van belang om op de juiste wijze uitgedragen te worden. Vloekende en agressieve spelers met een bedrijfsnaam op de borst is geen reclame. Het warme gevoel van HBS en het samensmelten van leden en sponsoren is dat wel.
De groei van de sponsorinkomsten is niet alleen het succes van de SpoCie. Het is de sfeer op HBS die dit mogelijk maakt. Het nodigt bedrijven uit hier deelgenoot van te zijn en zal de bereidheid om dit te ondersteunen vergroten. Hier wordt duidelijk gewerkt aan een toekomst waarbij iedereen zal worden gestimuleerd sport te beoefenen op zijn eigen niveau tot in lengte van dagen. En ook in de sponsoring kiezen we voor de langetermijn relatie.
De bouw van het nieuwe clubhuis is het meest ingrijpende dat dit jaar gerealiseerd wordt. Voor de club betekent het een zware verplichting. Helaas zijn er vele voorbeelden uit onze directe omgeving waarbij sportclubs te grote verplichtingen aangingen. In financiële nood verkerende clubs zijn er ook in het hockey. Het bestuur is van mening dat we in voorspoed extra zuinig moeten zijn en geen nodeloze uitgaven moeten doen.
Ik roep iedereen dan ook op om de SpoCie te blijven voeden met de broodnodige contacten om onze vrienden en partners van HBS uit te breiden. Door te zorgen voor extra sponsorinkomsten kunnen wij de lasten voor de toekomst beperken en een gezonde structuur behouden.
Dat is in het belang van ons allemaal.
[email protected]
* Iedere maand zal een bestuurslid van HBS zijn visie geven op de gang van zaken bij HBS. Robin Sheridan gaf de afslag, daarna kwam Heddy Gijbels, bestuurslid breedtehockey en bestuurslid en voorzitter van de sponsorcommissie Joris Brüggen. Volgende maand is de secretaris van deze vereniging, Marten van Vliet, aan de beurt om zijn visie te etaleren.
Reacties
Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder